Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak je důležité mít svého koníčka.

Najděte si svého koníčka – to je rada všech psychologů na to, jak si udržet duševní zdraví a být v pohodě. Závidím všem, kteří jsou manuálně zruční a dokážou něco kreativně tvořit.  Kochám se úžasnými výrobky, které kamarádky vystavují na internetu. Někoho by to možná inspirovalo, ale já už vyzkoušela ledacos a když jsou obě ruce levé, těžko s tím něco naděláte.

Zkoušela jsem i opravdového koníčka (toho chlupatého s hřívou a dlouhýma nohama), ale skončilo to zlomeninou ramínka stydké kosti (do té doby jsem ani nevěda, že takovou kost v těle mám). Zpívání mi zakázali (prý to ostatním členům rodiny navozuje přímo fyzickou bolest). Když mě sousedka přemluvila na Zumbu, prožívala jsem snad největší ponížení v životě  (nikdy jsem si víc nepřipadala jako totální idiot). Se sportem to u mě vždycky byla bída, u výmyku jsem se trápila už coby desetiletá, roznožku jsem neskočila ani náznakem a při vybíjené jsem měla výborný talent maximálně na to, jak schytat co nejbolestivější ránu nejlépe někam do obličeje.

Maminka byla šikovná na ruční práce, tak jsem po jejím vzoru zkoušela plést. Hladce, pak obrace...pak vypadlo jedno oko, druhé oko a výsledek nikdy nevypadal jako cokoliv, co by se dalo použít jako módní doplněk a nevypadat jako trotl. Také nás maminka učila vyšívat, ale když jsem zjistila, že bratr je v téhle činnosti asi tak o 1000 procent lepší než já, vzdala jsem to.

Na hodinách rodinné výchovy nás učili vařit. Pro některé dívky to možná byla zábava, pro mě spíše muka. Po roce pedagogického snažení, jsem celkem dobře zvládla vše ohledně vajec. Uměla jsem je udělat naměkko (když jsem se snažila uvařit je natvrdo), natvrdo (když jsem je chtěla mít naměkko), zvládla jsem vaječnou pomazánku (vizuálně nic moc , ale chutnala) a dokázala jsem bravurně připravit obličejovou masku z vaječného bílku.

Čím víc jsem hledala něco, v čem bych vynikala, tím jsem byla zoufalejší. Až vlastní děti mě naučily, že věci se mají dělat pro radost, bez ohledu na výsledek. Těžko můžu být dobrá v ručních pracích, když je celý život nenávidím. Hned na druhém místě nesnáším týmové sporty, tak proč dobrovolně podstupovat příkoří, které jsem nedobrovolně podstupovala na základní škole.

A tak mi nakonec zůstalo běhání a to nejraději sama se sluchátky na uších, vypínám mozek, zapínám svaly a má duše se nachází v jiné „endorfinové“ dimenzi. Paradoxně miluju vaření. Vyšlo to sice z nutnosti, aby rodina neumřela hlady, ale začínám v tom nacházet čím dál větší zalíbení. (Miluju ten adrenalin: „Vyklopí se ta bábovka, nebo nevyklopí?“)

No a nakonec je tu tohle moje psaní. Všeobecně se tvrdí, že když něco neumíte, tak to buď učíte, točíte o tom filmy, nebo o tom alespoň píšete.

Stejně je mým tajným snem uplést si pěknou, teplou čepici na zimu (nebo alespoň šálu, ať si nestavim vzdušný zámky.)

Autor: Kateřina Kudrmanová | pondělí 1.10.2012 14:52 | karma článku: 13,25 | přečteno: 997x
  • Další články autora

Kateřina Kudrmanová

Což takhle zajít do posilovny?

Nikdy jsem nebyla vyznavač posiloven. Do fitka jsem chodila buď na jógu, nebo si zaběhat na pás (a spíše sporadicky). O milovnících posilky jsem měla dost zkreslené představy ovlivněné obecnými předsudky. (Jako, že jsou tam jen svalnatí vygumovanci, co hekají, prohlíží si své vyboulené svaly v zrcadle a cpou se anaboliky.) Zrovna jsem žila své bohémské období a lidi, co chodili pravidelně cvičit a nedej bože se zabývali zdravou stravou, mi připadali jako mimozemšťané. Popravdě na svých tazích přes vinárny a hospody jsem moc takových nepotkala (nebo jsem je neviděla skrz cigaretový dým).

28.2.2014 v 22:15 | Karma: 12,84 | Přečteno: 479x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kudrmanová

Olympijské dítě

Zimní olympiáda...čtyři roky utekly jako nic. Čtyři „dlouhá léta“ jsou za námi a já si to pamatuju jako včera. Doktor se mě ptal, po jaké době mám kontrakce. Věděla jsem to přesně: „No, kontrakce trvá stejně dlouho jako vystoupení snowboardistky na U-rampě a pak je mi je dobře do chvíle než nastoupí další závodnice.“ Doktora to celkem pobavilo a došel k závěru, že naše malá sportovkyně vyskočí na svět cobydup.

19.2.2014 v 13:20 | Karma: 20,75 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kudrmanová

Jillian Michaels je zpátky…a stojí to za to!

Právě jsem dočetla její novou knihu: „Vyhrajte boj o štíhlé tělo.“ (http://www.anag.cz/vyhrajte-boj-o-stihle-telo-ma-osobni-tajemstvi-jednoducheho-rychleho-a-trvaleho-zhubnuti/d-94261/?utm_source=kudrmanova&utm_medium=recenze&utm_campaign=slim+for+life)

14.11.2013 v 21:50 | Karma: 9,96 | Přečteno: 2164x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kudrmanová

Žiju…běhám…

Tak jsem se do toho běhání pořádně opřela. V červenci jsem poprvé uběhla trasu delší než deset kilometrů. Pokořila jsem tu magickou hranici, ke které jsem od loňského léta vzhlížela a neodvážila se jí překonat – jen jsem jí jemně oťukávala svým maximem 8 km.

4.9.2013 v 10:07 | Karma: 3,59 | Přečteno: 59x | Diskuse| Ona

Kateřina Kudrmanová

Povinnost mě žádá....využít svého voličského práva!

Prapodivná, zvláštní zima. Den je pustý, pochmurný. A já si tu hlavu lámu, koho hodím do urny.

11.1.2013 v 23:35 | Karma: 9,22 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1900x
Asi bilancuju. Poslední rok, kdy mám na začátku dvojčíslí svého věku číslici 3, děti už jsem "úspěšně" dovedla do školních lavic. Stále žiji (zcela dobrovolně a ráda) s jejich otcem. Od běhu jsem se přesunula k józe. Určitě jsem nabrala i nějaké ty zkušenosti......ale jinak platí to, co mi už kdysi povídala babička: "To si tak v 10 letech říkáš, že se to děsně táhne....než jsou prázdniny, než půjdu poprvé tancovat, než se vdám....a najednou máš šedivý vlasy, kopa dětí ti říká babi a ty už si ani nemůžeš vzpomenout, jak se všechny jmenují, ale tam hluboko uvnitř jsi to pořád ty - se všemi touhami, talenty i neduhy.....jen už tolik neřešíš, jestli se to do vlasů hodí červená pentle."

Seznam rubrik