Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Což takhle rodit doma?

Považuji se za nadstandardně tolerantního člověka, což mi koneckonců dokazují časté výměny názorů napříč celou rodinou, když hájím nějakou menšinu (ať už jakoukoliv). Jsem ale také matka a možná právě proto mě zaskočilo, jak velké problémy mi dělá respektovat ženy, které se rozhodnou rodit doma (marně potlačuji negativní pocity a všechny argumenty pro, mě ani na vteřinu nepřesvědčí, abych o variantě porodu doma uvažovala jako o správné). Samotnou mě to děsí, vždyť je to přece každého věc! Jenže já si hned představím miminko, které porodní asistentka marně oživuje, pak tatínka co počítá minuty než dorazí sanitka...že se cokoliv negativního může stát i v porodnici? Ano, samozřejmě , že může.

Rodila jsem dvakrát a pokaždé to bylo s komplikacemi. Snad, že mě příroda neobdařila pánví, která by byla zrovna ideální na rození dětí. Možná jsem podcenila důležitost cvičení v těhotenství a moje tělo stávkovalo. Anebo se oběma mým dcerkám tak moc nechtělo na tenhle bláznivý svět, že dělaly vše možné i nemožné, aby u mě v bříšku zůstaly co nejdéle. Dohled porodní asistentky i lékařky a manželova ruka v mojí dlani mi dávaly obrovskou sílu a jistotu, že to všechno dobře dopadne.  Věřila jsem lékařům, svěřila jsem se do jejich péče a mám doma dvě krásné zdravé dcerky.

Chtěla bych zdůraznit, že rozhodně nebojuji proti porodům doma. Pro mě je jen strašně těžko pochopitelné, proč se někdo dobrovolně rozhodne rodit doma. Já bych se bála každé miniaturní náhody, všech špatných okolností i jakéhokoliv negativního zvratu (a že mě už takových věcí za život pár potkalo), které mohou nastat a hladký průběh porodu zvrátit špatným směrem. Nechápu, proč bych se s plným vědomím a dobrovolně vystavovala tak velkému riziku (a hlavně bych si nedovolila vystavit takovému riziku své ještě nenarozené dítě, které ještě nemá právo ani možnost v této věci rozhodovat).

Znovu jsem o porodech doma přemýšlela díky právě odvysílanému pořadu z cyklu „Pološero“. Nevěřila jsem vlastním uším. Jedna maminka vyprávěla, že porody doma jsou samozřejmě jen pro „zdravé, fyziologické“ porody, které dokáže zvládnout porodní asistentka. Pokud se porod dostane za tuto „fyziologickou“ hranici, je samozřejmě nutný lékařský zásah. (Jenže co když se k vám lékař nedostane včas? Co když se hladký průběh porodu zkomplikuje a z fyziologického porodu je najednou porod nefyziologický? ) Nejvíc mě ovšem dostala výpověď mé oblíbené ekonomky Markéty Šichtařové, která by na porodnici nejraději rovnou poslala hordu právníků, protože je pro ní nepředstavitelné, že by nemohla rozhodovat o svém těle. Chápu, že někdo může mít obrovskou averzi k nemocnicím, nějakou šílenou zkušenost s určitým zákrokem (třeba i porodem) a nechce už takovou situaci zažít. Ale nebylo by lepší bojovat spíše za lepší podmínky v porodnicích, než se uchylovat k porodů doma? (I když já osobně žádné negativní zkušenosti z porodnice nemám – a že mi tam moc nechutnalo? To přiznávám, ale bylo mi to fuk, vždyť jsem vedle sebe měla krásné zdravé miminko.)

A jsou pro nás  porody bez přítomnosti lékaře vůbec vhodné? Vždyť i početí miminka je stále méně přirozené. Rostou počty umělých oplodnění, s těhotenstvím často otálíme a pro děti se rozhodujeme dávno po třicítce. Vedeme nezdravý životní styl, fungujeme v neustálém stresu, jíme potraviny , které bychom jíst neměly, pijeme alkohol, kouříme.....a pak čekáme, že budeme rodit přirozeně jako naše pra pra pra prababičky, které porodily a vzápětí šly pracovat na pole? Vždyť já neuměla na porodním sále ani správně dýchat – snažila jsem se naslouchat instinktům, ale žádné rady matky přírody nepřicházely, musela mi poradit porodní asistentka.

Budu se snažit nad sebou zamyslet a potlačit své emoce – nechci zatracovat nikoho, kdo si zvolí cestu domácích porodů. Trestní oznámení na porodní asistentku paní Königsmarkovou mi nepřipadá správné. Pro porod doma se rozhodla daná rodička a já věřím, že paní Königsmarková se snažila dělat svou práci jak nejlépe uměla. Možná by dané miminko dopadlo obdobně i v porodnici a mělo stejně postižený mozek a nakonec také zemřelo. Anebo ne. Možná by to bylo zdravé šťastné miminko, protože přístroje by včas ukázaly nějaký defekt, nastoupil by tým lékařů a ti by včas zasáhli. A právě pro tyto pochybnosti nikdy nebudu rodit doma.

Autor: Kateřina Kudrmanová | pondělí 21.5.2012 14:12 | karma článku: 40,39 | přečteno: 5306x
  • Další články autora

Kateřina Kudrmanová

Což takhle zajít do posilovny?

Nikdy jsem nebyla vyznavač posiloven. Do fitka jsem chodila buď na jógu, nebo si zaběhat na pás (a spíše sporadicky). O milovnících posilky jsem měla dost zkreslené představy ovlivněné obecnými předsudky. (Jako, že jsou tam jen svalnatí vygumovanci, co hekají, prohlíží si své vyboulené svaly v zrcadle a cpou se anaboliky.) Zrovna jsem žila své bohémské období a lidi, co chodili pravidelně cvičit a nedej bože se zabývali zdravou stravou, mi připadali jako mimozemšťané. Popravdě na svých tazích přes vinárny a hospody jsem moc takových nepotkala (nebo jsem je neviděla skrz cigaretový dým).

28.2.2014 v 22:15 | Karma: 12,84 | Přečteno: 479x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kudrmanová

Olympijské dítě

Zimní olympiáda...čtyři roky utekly jako nic. Čtyři „dlouhá léta“ jsou za námi a já si to pamatuju jako včera. Doktor se mě ptal, po jaké době mám kontrakce. Věděla jsem to přesně: „No, kontrakce trvá stejně dlouho jako vystoupení snowboardistky na U-rampě a pak je mi je dobře do chvíle než nastoupí další závodnice.“ Doktora to celkem pobavilo a došel k závěru, že naše malá sportovkyně vyskočí na svět cobydup.

19.2.2014 v 13:20 | Karma: 20,75 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kudrmanová

Jillian Michaels je zpátky…a stojí to za to!

Právě jsem dočetla její novou knihu: „Vyhrajte boj o štíhlé tělo.“ (http://www.anag.cz/vyhrajte-boj-o-stihle-telo-ma-osobni-tajemstvi-jednoducheho-rychleho-a-trvaleho-zhubnuti/d-94261/?utm_source=kudrmanova&utm_medium=recenze&utm_campaign=slim+for+life)

14.11.2013 v 21:50 | Karma: 9,96 | Přečteno: 2164x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kudrmanová

Žiju…běhám…

Tak jsem se do toho běhání pořádně opřela. V červenci jsem poprvé uběhla trasu delší než deset kilometrů. Pokořila jsem tu magickou hranici, ke které jsem od loňského léta vzhlížela a neodvážila se jí překonat – jen jsem jí jemně oťukávala svým maximem 8 km.

4.9.2013 v 10:07 | Karma: 3,59 | Přečteno: 59x | Diskuse| Ona

Kateřina Kudrmanová

Povinnost mě žádá....využít svého voličského práva!

Prapodivná, zvláštní zima. Den je pustý, pochmurný. A já si tu hlavu lámu, koho hodím do urny.

11.1.2013 v 23:35 | Karma: 9,22 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1900x
Asi bilancuju. Poslední rok, kdy mám na začátku dvojčíslí svého věku číslici 3, děti už jsem "úspěšně" dovedla do školních lavic. Stále žiji (zcela dobrovolně a ráda) s jejich otcem. Od běhu jsem se přesunula k józe. Určitě jsem nabrala i nějaké ty zkušenosti......ale jinak platí to, co mi už kdysi povídala babička: "To si tak v 10 letech říkáš, že se to děsně táhne....než jsou prázdniny, než půjdu poprvé tancovat, než se vdám....a najednou máš šedivý vlasy, kopa dětí ti říká babi a ty už si ani nemůžeš vzpomenout, jak se všechny jmenují, ale tam hluboko uvnitř jsi to pořád ty - se všemi touhami, talenty i neduhy.....jen už tolik neřešíš, jestli se to do vlasů hodí červená pentle."

Seznam rubrik