Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bim bam Bém...z kola ven

K politice se vyjadřuji málokdy, snad, že mám pocit, že je mnoho věcí, do kterých nevidím a kterým nerozumím a tak to přenechávám jiným. A tak jen jedna malá výjimka, protože jsou věci, které se mě osobně dotýkají .

Napřed bych chtěla panu Bémovi poděkovat. On byl jeden z důvodů, proč jsem vystudovala sociálně právní školu. Často jsem navštěvovala protidrogové přednášky, kde byl pravidelným hostem. Bylo to v první polovině devadesátých let. Pavel Bém mě okouzlil svým charismatickým vystupováním protidrogového bojovníka....přiznám se....líbil se mi , jako chlap a hlavně jako člověk. Se studenty mluvil otevřeně, byl prvním přednášejícím, který nedělal jen bubu, ale hovořil s námi o potřebách mladých lidí experimentovat a hledat své já. Byl jako jeden z nás, jen zkušenější a s odbornými znalostmi. Vnitřně  jsem cítila, že je to člověk na svém místě. Chtěla jsem být  jako on, pomáhat lidem.

Když jsem pak pozorovala jeho politickou kariéru, jako bych sledovala někoho úplně jiného. Přestala jsem se o něj zajímat, ale kauzám, které s jeho jménem byly neustále spojovány, jsem se vyhnout nemohla. Jako třešnička na dortu pak byla jeho účast v novácké reality šou (tuším, že se to jmenovalo „Druhá šance“). Zde „oddával“ manželský pár, který se díky nováckému snažení dal znovu dohromady (po nesčetných plastických operacích dotyčné manželky středního věku, z které vymodelovali prsatou dvacítku a její nevěrný choť se k ní vrátil zpět ...). Pan Bém jim to všechno zpečetil v romantickém aktu (s úsměvem na rtech a slzou v oku) , kdy si zamilovaná dvojice zopakovala svůj manželský slib.....bylo mi až mdlo. Tohle přece nejsou ty hodnoty, které jsem si s panem Bémem spojovala, když jsem chodila na jeho přednášky!

A teď to jeho kamarádství s panem Janouškem, o kterém se všeobecně už dlouho ví . Zrovna jsem si přečetla rozhovor s Pavlem Bémem v Reflexu. Já prostě odmítám věřit tomu, že tento pán je totožný s člověkem, kterého jsem kdysi tak obdivovala. Mým názorem je, že i kdyby šlo jen o přátelství a nic jiného, stejně je to šílený průšvih. Když to přeženu, zní to podobně jako by nám Dalajláma vysvětloval, že sice kamarádil s Mao  ce-tungem (, ale do toho přece nikomu nic není, vždyť se jedná pouze o soukromý život. To o nás přece vypovídá nejvíc, s kým se přátelíme. Rodinu si vybrat nemůžeme, ale přátele si snad hledáme sami...?

Možná jako řadový občan nedokážu pochopit, co s člověkem udělá důležitá politická funkce. Třeba vám pak opravdu začne spousta věcí připadat normální, i když ostatním se z nich ježí chlupy na celém těle. Já jakožto matka od dvou malých dětí  denně bojuji  s hromadou hovínek, s horou poblinkaných dupaček, s tuctem počůraných plenek a nic to se mnou nedělá, nezvedá se mi žaludek a nějaký ten malý smrádek mě nechává ledově klidnou. Lidé ve stejné situaci to znají, ale ti ostatní by to zpočátku jen stěží ustáli.........možná je to s politiky podobné, také se přizpůsobí. (Koneckonců s fekáliemi bojují politici stejně jako já...jen ta moje práce mi momentálně připadá trochu smysluplnější.)

Možná bychom na politické scéně všichni zdegenerovali. Možná by nám začali připadat všechny ty šílenosti, co se tam dějí jako úplně banální záležitosti. Anebo je to o tom, že máme takovou vládu, jakou si zasloužíme...vždyť všichni ti lidé, co tam sedí sem nespadli z měsíce, jsou z našich řad a my si je tam sami dosadili. Je to i naše zodpovědnost....možná,  a to je to nejsmutnější , jsou politici naším pověstným zrcadlem a to, co se děje v politice jen koresponduje s celkovým stavem naší společnosti. (To mě děsí asi ze všeho nejvíc.)

Chci ale věřit tomu, že je spousta skvělých, inteligentních a morálně bohatých lidí, kteří na svou kariéru v politice ještě čekají. Snad dostanou svou šanci, nenechají se „semlít“ většinou a místo lezení na Everest budou chodit mezi nás – normální lidi, aby nezapomněli, jaký je to tady u nás „dole“.

 

Autor: Kateřina Kudrmanová | čtvrtek 5.4.2012 9:55 | karma článku: 17,62 | přečteno: 971x
  • Další články autora

Kateřina Kudrmanová

Což takhle zajít do posilovny?

Nikdy jsem nebyla vyznavač posiloven. Do fitka jsem chodila buď na jógu, nebo si zaběhat na pás (a spíše sporadicky). O milovnících posilky jsem měla dost zkreslené představy ovlivněné obecnými předsudky. (Jako, že jsou tam jen svalnatí vygumovanci, co hekají, prohlíží si své vyboulené svaly v zrcadle a cpou se anaboliky.) Zrovna jsem žila své bohémské období a lidi, co chodili pravidelně cvičit a nedej bože se zabývali zdravou stravou, mi připadali jako mimozemšťané. Popravdě na svých tazích přes vinárny a hospody jsem moc takových nepotkala (nebo jsem je neviděla skrz cigaretový dým).

28.2.2014 v 22:15 | Karma: 12,84 | Přečteno: 479x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kudrmanová

Olympijské dítě

Zimní olympiáda...čtyři roky utekly jako nic. Čtyři „dlouhá léta“ jsou za námi a já si to pamatuju jako včera. Doktor se mě ptal, po jaké době mám kontrakce. Věděla jsem to přesně: „No, kontrakce trvá stejně dlouho jako vystoupení snowboardistky na U-rampě a pak je mi je dobře do chvíle než nastoupí další závodnice.“ Doktora to celkem pobavilo a došel k závěru, že naše malá sportovkyně vyskočí na svět cobydup.

19.2.2014 v 13:20 | Karma: 20,75 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kudrmanová

Jillian Michaels je zpátky…a stojí to za to!

Právě jsem dočetla její novou knihu: „Vyhrajte boj o štíhlé tělo.“ (http://www.anag.cz/vyhrajte-boj-o-stihle-telo-ma-osobni-tajemstvi-jednoducheho-rychleho-a-trvaleho-zhubnuti/d-94261/?utm_source=kudrmanova&utm_medium=recenze&utm_campaign=slim+for+life)

14.11.2013 v 21:50 | Karma: 9,96 | Přečteno: 2164x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kudrmanová

Žiju…běhám…

Tak jsem se do toho běhání pořádně opřela. V červenci jsem poprvé uběhla trasu delší než deset kilometrů. Pokořila jsem tu magickou hranici, ke které jsem od loňského léta vzhlížela a neodvážila se jí překonat – jen jsem jí jemně oťukávala svým maximem 8 km.

4.9.2013 v 10:07 | Karma: 3,59 | Přečteno: 59x | Diskuse| Ona

Kateřina Kudrmanová

Povinnost mě žádá....využít svého voličského práva!

Prapodivná, zvláštní zima. Den je pustý, pochmurný. A já si tu hlavu lámu, koho hodím do urny.

11.1.2013 v 23:35 | Karma: 9,22 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1900x
Asi bilancuju. Poslední rok, kdy mám na začátku dvojčíslí svého věku číslici 3, děti už jsem "úspěšně" dovedla do školních lavic. Stále žiji (zcela dobrovolně a ráda) s jejich otcem. Od běhu jsem se přesunula k józe. Určitě jsem nabrala i nějaké ty zkušenosti......ale jinak platí to, co mi už kdysi povídala babička: "To si tak v 10 letech říkáš, že se to děsně táhne....než jsou prázdniny, než půjdu poprvé tancovat, než se vdám....a najednou máš šedivý vlasy, kopa dětí ti říká babi a ty už si ani nemůžeš vzpomenout, jak se všechny jmenují, ale tam hluboko uvnitř jsi to pořád ty - se všemi touhami, talenty i neduhy.....jen už tolik neřešíš, jestli se to do vlasů hodí červená pentle."

Seznam rubrik